4. marraskuuta 2015

Saksa I

1. Päivä
Jännitti kun lähdettiin ennen yhdeksää iskän kanssa kotoa ja ajettiin Kouvolan kautta Helsinkiin. Lentokentällä Burger King ja ei kun matkaan. Turvatarkastuksessa jäin kivasti kenkien metalliosista kiinni, mutta muuten sujui matka mutkitta. Kaikki meni suunnitelmien mukaan ja lentokonematka sujui rauhallisesti. Saksassa ensimmäinen jännä juttu oli "lentävä juna" jonka kiskot kulkivat vaunun yläpuolella sen roikkuessa ilmassa.

Pääsin aika nopeasti käyttämään huteraa kielitaitoa ja ostin porukan junaliput =} Sitten parin kömmähdyksen kautta päädyttiin oikeaan hotelliin ja pääsin hoitamaan sisään kirjautumistakin. Illalla mentiin opiskelijoiden kesken Thai-ravintolaan, jossa oli ihan tajuttoman hyvää ruokaa ja hetken pyöriskelyn jälkeen olo oli sen verran tillin tallin, että oli hyvä aika palata hotellille odottamaan uutta päivää. zZZzZZzz

Näkymä hotellin ikkunasta
2. Päivä
Aamupala
Liikaa tärkeää tietoa! Tuntuu, että tietoa tulee kaikkialta ja sisäistää pystyy ehkä puolet =,D Käytiin yhteistyökoululla tapaamassa opettajia ja tavattiin oppilaita ja isäntäperheiden jäseniä. Samalla suomenkieliset opettajat jättivät meille jäähyväiset ja nyt sitä pitäisi pärjätä neljistään muiden vaihto-oppilaiden kanssa. Ensiviikosta eteenpäin alkaa matkaan osuus, olla ollaan ihan oman englanninkielen varassa, mutta helpotukseksi olen huomannut, ettei oma kielitaito olenkaan hullumpi. Suomentasolla olen aina pitänyt itseäni surkeana englannin puhujana, mutta nyt sitä huomaa, että oma puhuminen ja ymmärrys toimivatkin hyvin. Suomessa englannin opetus on niin hyvällä tolalla, että näköjään Suomen surkea onkin globaalisti aika hyvä =}

Illalla mentiin keilaamaan ja tutustuttiin samalla paremmin isäntäperheeseen. Kaikki olivat aivan tajuttoman mukavia ja ihania ja vaikken olekaan kovin hyvä keilaamaan, oli tosi hauskaa ^.^ Samalla pääsin kokeilemaan Air Hockey:a ja se oli ihan mahtava peli. Tuli myös opetettua kaikille halukkaille toivotus "hölkyn kölkyn", mutta monen mielestä "Kippis" oli huomattavasti helpompi X}

Ps. Nyt alussa tekstiä riittää, mutta saa nähdä miten väsynyt olen loppureissusta ^.^'