6. marraskuuta 2015

Saksa II

3. Päivä
Tänään oli museopäivä <3 Ajoimme junalla opettajan kanssa lähipysäkiltä muiden oppilaiden luo ja lähdimme kävelemään kohti museota. Kierroksen alkua odotellessa kävimme katsomassa hienoa rokokoo ajan rakennusta ja sanottuani opettajalle, että meillä oli käyty rokokoota taidehistoria tunnilla, niin pääsinkin yllättäen pitämään pienen tietoiskun. Saksalaisilla oppilailla oli nimittäin juuri tulossa seuraavaksi historiassa rokokoo ja kerroin lonkalta kaiken minkä hetkessä muistin ja osasin kääntää. Lopulta pääsimme päämäärään, joka oli Tim Burtonin näyttely ja se kertoi Burtonin taideurasta ja uran aikaisimmista vaiheista. Näyttely oli todella upea ja oli mahtavaa saada niin paljon lisätietoa taiteilijasta, josta oli kaikin puolin kovin kiinnostunut. Itselleni tuli uusina asioina mm. se kuinka paljon Burton teki tai yritti tehdä yhteistyötä Disneyn kanssa ja että osa Batman elokuvista on hänen käsialaansa.

Upean museon jälkeen kävimme asemalla ja tuli syötyä currywurstia ensimmäistä kertaa ja oli kyllä hyvää.

Iltapäivästä retki jatkui Kölnin kuuluisalle kirkolle ja vaikken ole oikein kirkkoihmisiä, oli tämä kuitenkin vaikuttava näky. Kirkossa näkyy ihanasti eri aikakausien vaikutteet ja yksi päätyikkunoista on koottu neliön muotoisista värilaatoista, jotka muistuttivat pikseleitä. Tämän jälkeen kävimme vielä kaupoissa ja löysin ihanan kangaskaupan, joka sai toivomaan, että olisi isompi matkalaukku.

4. Päivä
 Taas museointia <3 <3 Tällä kertaa päädyttiin noin tunnin junamatkan päähän kivihiililouhinnan historiasta kertovaan museoon. Isot ja vanhat koneet olivat vaikuttavia ja kiehtovia. Tämän jälkeen käytiin myös viereisessä Red Dot Design Museumissa, jossa oli esillä hienoa käytännön muotoilua. Oli mahtavaa viettää aikaa oppilaiden ja erityisesti kun mukana olivat meidän host oppilaamme.

Illalla vielä vähän seikkailtiin kaupungissa omin päin ja kello olikin aika paljon kun viimein päästiin hotellille lepäämään.

1. Olen kyllä vähän kateellinen siitä Tim Burton -näyttelykäynnistä. Muissa kohteissa olen onneksi päässyt käymään itsekin. Terveisiä muillekin KSAOlaisille ja toivottavasti saamme lukea heidänkin kuulumisistaan lähiaikoina blogeista.

2. Leila Rasi14.11.15

Milla on kateellinen Burtonin näyttelystä - minä olen kateellinen kangaskaupan valikoimasta. Toivottavasti teet hyviä löytöjä. Eiköhän matkalaukkuun aina jokunen kangas mahdu.